Wednesday, June 1, 2011

“VIRGINITY TESTS.” UNTUK KEPIMPINAN PUTERI UMNO



TANAH MALAYSIA DAH MERDEKA. ADAKAH KITA ( DIRI KITA) DAH MERDEKA JUGA? NAMPAK MACAM JADI HAMBA AJA KAT TANAH SENDIRI?

KAPAL DI LAUT GEDUNG DI DARAT SEMUA ORANG PUNYA, GEDUNG TINGGI MENCAKAR LANGGIT TANGGA BERTINGKAT2 SEMUA ORANG PUNYA, MELAYU APA ADA CAKAP AJA PANDAI SEMUA KERJA JADI HAMBA MACAM PECACAI TUA AGKAT NAJIS (KATA P. RAMLEE) TU PUN MASIH BANGGA DIRI TAK SEDAR DIRI CAKAP AJA PEJUANGKAN MELAYU TAPI APA ADA?

BUAT ANAK-ANAK MELAYU:

ANAK KECIL MAIN API
TERBAKAR HATINYA YANG SEPI
AIRMATA DARAH BERCAMPUR KERINGAT
BUMI DIPIJAK MILIK ORANG
NENEK MOYANG KAYA RAYA
TERGADAI SELURUH HARTA BENDA
AKIBAT SENGKETA SESAMA KITA
CITA LENYAP DI ARUS ZAMAN
INDAHNYA BUMI KITA INI
WARISAN BERKURUN LAMANYA
HASIL MENGALIR KE TANGAN YANG LAIN
PRIBUMI MERINTIH SENDIRI
MASA DEPAN SUNGGUH KELAM
KAN LENYAP PERISTIWA SEMALAM
TERTUTUP HATI TERKUNCI MATI
MARUAH PERIBADI DAH HILANG
KINI KITA CUMA TINGGAL KUASA
YANG AKAN MENENTUKAN BANGSA
BERSATULAH HATI BERSAMA BERBAKTI
PULIH KEMBALI HARGA DIRI
KITA SUDAH TIADA MASA
MAJULAH DENGAN GAGAH PERKASA
JANGANLAH TERLALAI TERUSKAN USAHA
MELAYU KAN GAGAH DI NUSANTARA

 SEKUNTUM MAWAR MERAH

Apabila seorang menuduh isterinya berzina serta mendakwa bahawa dia dapat melihat aksi tersebut secara jelas tetapi tidak mampu mengajukan empat orang saksi kecuali hanya dirinya sendiri maka diwajibkan li’an di depan hakim syarie untuk membuktikan kebenaran dakwaannya dan menyelamatkan dirinya daripada had qazaf.
Dan turut li’an juga oleh tertuduh iaitu isteri bertujuan membersihkan dirinya daripada tuduhan serta menyelamatkan juga daripada had zina. Setelah selesai, maka terputuslah hubungan perkahwinan secara fasakh bukan secara talak dan haram merujuk kembali atau berkahwin semula sepanjang hayat mereka.
Selain tuduhan perzinaan, li’an juga ikut terlibat dalam kes seorang isteri yang melahirkan bayi dan suaminya tidak mengakui bahawa bayi tersebut adalah bayi mereka.
Li’an akan diuruskan oleh hakim syarie dengan mengarahkan suami berkata (sebanyak empat kali):
“Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya aku adalah orang yang benar dalam apa yang aku telah katakan tentang tuduhan perzinaan wanita ini”. (Untuk kes tuduhan perzinaan).
“Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya aku adalah orang yang benar dalam apa yang aku telah katakan tentang penafian bayinya daripada-ku”. (Untuk kes tidak mengakui anak).
Pada kali kelima suami akan diarahkan lagi oleh hakim syarie untuk berkata (sebanyak satu kali):
“Bahawa kutukan Allah ke atas aku jika aku adalah orang yang berbohong”.
Selepas itu, hakim pula akan mengarahkan isteri berkata (sebanyak empat kali juga):
“Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya dia adalah orang yang berbohong pada apa yang telah katakan tentang tuduhan berzina”. (Untuk kes tuduhan perzinaan).
“Aku memberikan kesaksian dengan Allah bahawa sesungguhnya dia adalah orang yang berbohong pada apa yang telah katakan tentang penafian bayi daripadanya”. (Untuk kes tidak mengakui anak).
Dan pada kali kelima pula isteri akan diarah oleh hakim syarie untuk berkata (sebanyak satu kali):
“Bahawa kemurkaan Allah ke atas aku jika dia adalah orang yang benar”.
Pengurusan kes tuduhan berkaitan perzinaan isteri ini adalah bersandarkan firman Allah yang bermaksud:
Dan orang-orang yang menuduh isterinya (berzina), padahal mereka tidak ada mempunyai saksi-saksi selain diri mereka sendiri, maka kesaksian orang itu ialah empat kali bersumpah dengan nama Allah, sesungguhnya dia adalah termasuk orang-orang yang benar.
Dan (sumpah) yang kelima: bahawa laknat Allah atasnya, jika dia termasuk orang-orang yang berdusta. Isterinya itu dihindarkan dari hukuman oleh sumpahnya empat kali atas nama Allah sesungguhnya suaminya itu benar-benar termasuk orang-orang yang dusta. Dan (sumpah) yang kelima: bahawa laknat Allah atasnya jika suaminya

ACTIVISTS AND BLOGGERS ARE PRESSING EGYPT’S MILITARY RULERS TO INVESTIGATE ACCUSATIONS OF SERIOUS ABUSES AGAINST PROTESTERS, INCLUDING CLAIMS THAT SOLDIERS SUBJECTED FEMALE DETAINEES TO SO-CALLED “VIRGINITY TESTS.” (SCROLL DOWN FOR VIDEO)

Bloggers say they will hold a day of online protest Wednesday to voice their outrage, adding to criticism of the Supreme Council of the Armed Forces, which took control of the country from ousted President Hosni Mubarak in February.
The accusations of virginity tests first surfaced after a March 9 rally in Cairo’s Tahrir Square that turned violent when men in plain clothes attacked protesters and the army intervened forcefully to clear the square.One woman who was arrested spoke out about her treatment, and Amnesty International further documented the abuse allegations in a report that found 18 female detainees were threatened with prostitution charges and forced to undergo virginity tests. They were also beaten up and given electric shocks, the report said.
Egypt’s military rulers have come under heavy criticism from the youth protest movement, which is upset at the pace of reforms that they hope will lead Egypt to democracyreadmore

No comments:

Post a Comment